Recenze od IgnisSpei a dalších - Prokletí měsíce

19. května 2015 v 19:16 | V. Montevecchi |  Recenze
Ahojka lidičky!

Zdravím všechny čtenáře a návštěvníky blogu! Není to tak dávno, kdy byla sepsána několikanásobná recenze na můj vnikající příběh Prokletí měsíce. Autorkou je především IgnisSpei, která recenzi zveřejnila ve své Knize recenzí na wattpad.com. K její recenzi se přidali i další známí "pisálci" a blogeři jako Theshadowsofdarkenss, MagicEbisiatko, Deny016 a další. (pozn.: přezdívky uživatelů na wattpad.com)
Všem děkuji za jejich názor a vyjádření se k příběhu. Opravdu mě překvapilo, jak byl celkově příběh hodnocen! Ještě jednou děkuji!

Celá recenze k přečtení v článku ↓↓↓↓↓↓

Tentokrát jsem pro vás připravila možnost nahlédnout alespoň z části do myšlenek spisovatelky, která je na wattpadu sice nová, ale za to už má na svém kontě vydanou opravdovou knížku :) My se nyní zaměříme na PROKLETÍ MĚSÍCE od pridipdiyoren! Jdeme na to. (IgnisSpei)

ROZHOVOR:

1) Pamatuješ si, při jaké činnosti tě příběh napadl a co tě k jeho napsání inspirovalo?
U tohoto příběhu si to pamatuji moc dobře. Myšlenka vznikla náhodou jednoho večera, něco po půlnoci, kdy jsem nemohla usnout. Hrála jsem si s myšlenkou začít psát nový příběh, jiný než jsem byla doposud zvyklá. Postupně se mi objevovaly před zavřenýma očima tváře hlavních postav, jejich charakteristika a hlavně mě hodně oslovila hlavní hrdinka, které jsem v mysli hned začala spřádat život. Příběh je takový fantasy/horror, takže jsem se začala zaobírat mýty, legendami a začala je studovat, abych mohla tyto "znalosti" vložit do příběhu. Ještě té noci, jsem v jednu hodinu vzala propisku do ruky, dosud nenačatý blok a začala příběh sepisovat.

2) Měla si/ máš nějaké obavy, že by se příběh nemusel líbit, nebo že bys na jeho psaní neměla čas?
Téměř pořád. Řekla bych, že to je asi takový bubák všech spisovatelů, ale také je to odrazový můstek. Pokud se příběh nelíbí čtenářům, prostě přejdeš k jinému příběhu a zkusíš to znovu. Neznamená to ale, že u první kritiky hodíš zpátečku. Z chyb se prostě člověk učí. A co se týče času, spíše mám obavy z toho, že mě opustí můza a u nové kapitoly, než ji napíšu, strávím půl roku - bohužel, to se už mnohokrát doopravdy stalo.

3) Co tě na psaní tohoto příběhu nejvíc baví?
Charaktery postav, jednoznačně. Především mě baví rozhovory Kiany s šerifem Reagenem a je k nevíře, jak mi jde při nich psaní samo. Ale také je úžasné tvořit život postavám, jejich povahy a charakter.
Jak už jsem říkala, autorka vydala už i svou knížku. Mě osobně toto téma velmi zajímalo, tak jsem se poptala i na něj. Myslím, že by to mělo zajímat každého, kdo s radostí píše. Nebo není vaším snem vydat knihu? Držet v ruce tu hmotnou věc a vědět, že je to vaše práce. Vidět ji na internetu, třeba v knihkupectví. Pardon.. rozplývám se :D Nechám raději mluvit naši spisovatelku!

4) Řekneš nám něco o tvojí vydané knížce? Třeba jak dlouho si nad ní seděla, kolik výtisků se dostalo do světa,.. :)
Tak kniha Utajený svět je o 21 letém mladíkovi Jorfeovi McBlackovi, který nesouhlasí se zavedenými pravidly a hlavně má problémy s otcem, který mu od malička bránil v jeho snu - stát se námořníkem. Tajně utíká roky z domu a plaví se po moři, zatímco si jeho otec myslí, že jel za kamarádem na prázdniny. Nakonec jednoho večera uteče se svým psem z rodného domu a dostává se na loď Rebarundu, kde po letech zkušeností nastupuje jako I.důstojník a zástupce kapitána. Na palubě získává nové přátele a celou plavbu je provází záhady, kdo je vlastně jejich kapitán, kdo je pronásleduje, atd. I.díl vyšel v tištěné podobě, kterou lze zakoupit v knihkupectvích. Počet výtisku říct nemůžu, neboť si to už nepamatuji Kniha vyšla za podpory p. Michala Davida. Druhý díl je online na www.knihasvetu.blog.cz . A knihu jsem psala od svých 12 let - vyšla v roce 2011, to mi táhlo už na 17 let.

5) Pamatuješ si svoje pocity, když jsi hotovou knížku držela v rukách?
Byl to neuvěřitelný pocit. Skákala jsem radostí téměř do stropu. Splnily se mi rovnou dva sny: 1) vydat vlastní knihu; 2) ilustrovat knihu. Vždy když na ni natrefím v knihkupectví, vykouzlí mi ten pocit šťastný úsměv na rtech.

6) Vrátíme se k Prokletí měsíce - Jak bys navnadila čtenáře, aby si přečetli tvůj příběh?
Kniha je pro všechny milovníky nadpřirozených postav, záhad a tak trošku detektivek. Snažím se o to, aby příběh byl neotřelý a originální. Sice se tam objevují mystické postavy, které ožily na mnoha filmových plátnech, ale v knize Prokletí měsíce, není nic samozřejmé a vše je jiné. Příběhu nechybí záhady, zápletka, rozbroje, tajné plány, nebezpečné mise a možná i tak trochu malý románek, ale opět, žádné Twilight, TVD, apod. TAkže věřím tomu, že když příběh začnete číst, pohltí vás a brzy se z vás stane další obyvatel podivínského maloměstečka Seatownu!
Takže věřím tomu, že když příběh začnete číst, pohltí vás a brzy se z vás stane další obyvatel podivínského maloměstečka Seatownu, který jde s hlavními hrdiny po stopách záhad!

DĚJ PŘÍBĚHU:
Příběh pojednává o mladé novinářce, která se z NY přestěhuje do malého městečka Seatownu, kde začne pracovat v místních novinách. Nejdřív se zdá, že nebude o čem psát, ale brzy se dozvíte, že město nebude tak nevinné, jak se možná jeví na mapě. Ve starých výtiscích novin najde Kiana zmínky o mizících lidech a snad .. vraždách? Více v autorčiném traileru →→

ÚRYVEK:
Do auta bušil dešťový liják. Stěrače sotva stíhaly vodu ze skla odstraňovat, abych vůbec něco před sebou viděla. Ale i kdybych jela po prostředku cesty, nebo v protisměru, nic by se nestalo. Zdálo se, že silnice je zcela prázdná a mnoho lidí se do města nehrne.
Taky jak by mohli? Vždyť město bylo zaznačené jen na některých mapách. Seatown bylo už nyní dost záhadné město a lákalo mě čím dál víc spatřit jej na vlastní oči. Pokud tam vůbec dojedu. Cesta se zdála nekonečná. Sledovala jsem cestu a po chvíli se přistihla, že si zpívám společně s hrajícím rádie. V okamžení mě přepadl tíživý pocit z dětství, zda mě někdo uslyší, ale nakonec jsem to ignorovala a potichu si zpívala dál. Vždyť jsem přece sama v autě a v krajině nikoho, projelo mi hlavou.
Jak jsem tak sledovala les a soustředila se na řízení, okem jsem zachytila jakýsi pohyb ve stromech kolem cesty, ale když jsem se na místo zadívala ve zpětném zrcátku, nic tam nebylo. Už jsem asi unavená, přemýtala jsem v duchu. Když v tom náhle rádio začalo blbnout a přeskakovat ze stanice na stanici. Zaklela jsem a chtěla ho vypnout, ale přístroj nereagoval. K tomu jsem se snažila nespouštět oči z cesty, ale znáte to, člověk dělá pořádně jen jednu věc. Navíc, mezi zápasením s rádiem se jako naschvál spustil ještě vydatnější déšť a vidět alespoň na 20 centimetrů od auta byl zázrak.

MOJE HODNOCENÍ:
Musím říct, že se mi těžce hodnotí dílo někoho, když vím, že je několik levelů nade mnou. Jenže tohle je povinná část recenze, takže co se dá dělat.
Už od začátku obdivuji sloh, kterým je příběh psaný. Vždycky jsem si přála tohle umět, aby to bylo takové.. dokonalé. Vlastně jako opravdová kniha. Psaní a vyjadřování je nejspíš autorčit šestý smysl, který funguje asi nejlépe ze všech :)
Co se týče děje.. Jsem fanouškem detektivek, takže mě tenhle příběh zaujal od prvního slova. Vždy když se píšeo vraždách cítila jsem jak je moje tělo v napětí a očekávání. Nevím jak je to možné, ale přijde mi jako by každá věta byla napínavá, zajímavá nebo odhalující tajemství záhadného Seatownu. Přiznám se, že mě trošku zklamalo, že zde budou hrát roli i upíři a vlkodlaci, ale jestli to bude stejně napínavé jako do teď, tak je tam ráda přivítám :)
Příběh rozhodně doporučuji všem a varuji, nenechte se zastrašit dlouhými kapitolami :D Já preferuji délku 1000 - 2000 slov, přesto v tomto příběhu mi na délce nezáleží nebo ještě líp - jsem ráda, že jsou kapitoly tak dlouhé :D

HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ:
Theshadowsofdarkenss- Je to úžasná story, s velmi poutavým stylem psaní. Děj je tajnůstkářský, ale vtahuje do děje - chcete vědět o Seatownu víc! :) Zatím to působí vážně skvěle. Kiana a Šerif jsou prostě skvělá dvojka (nemyslím pár). A myslím, že první kapitoly přilákají každého - to prostě musí :D :) Pak to čtenáře jen pohání ke čtení, aby zjistil víc a víc. Dostal se k okamžiku, kde se alespoň jedno tajemství Seatownu odhalí. Je to velmi zajímavá story! :)

RobMeln - Kdybych si měla vzpomenout jak jsem se k tomuhle příběhu dostala tak nevím, prostě tu najednou byl a já naskočila do rozjetého vlaku směr zapadákov Seatown, který je ovládán něčím silnějším než jen městskými radními a jak se zdá, místní policejní oddělení tomu pouze nečinně přihlíží (?). Zatím má příběh 7 kapitol, které jsou plné tajemného zla, neblahého tušení, schizofrenního podezírání s tunou nezodpovězených otázek - a to, myslím, ještě nenastal úplněk. Mě osobně se líbí pohledy z obou stran - mám ráda, když mohu nahlédnout do hlav i jiným postavám a ne jen striktně sledovat myšlenkové pochody hlavní hrdinky. Bude to ještě mazec, až lidé v Seatownu začnou o úplňku vytahovat své kostlivce ze skříní, poodkreje se podstata skutků a slečna novinářka zalituje, že opustila lukrativní místečko v New Yorku a šťourala klacíkem do vlčího lejna. Konec reportu.

MagicEbisiatko -Autorka sama o sobě je chtrá, milá a přijemná dívka. Je velicé ochotná a někdy se až divím že tak vlidný člověk může existovat. Proto mě tak překvapila občas drsná povaha hlavní hrdinky její knihy Prokletí měsíce. Libí se mi její osobnost, jde vidět že se nsetratí a je takové to spravné novinářské eso jen mi trochu chybí nějaký její charakter. Ale myslím si že to přijde vzhledem k tomu že příběh je teprve na začátku. Děj se mi libí je to taková mysteriozní detektivka která začiná zabíhat do fantasy a to já miluji. Musím uznat že autorka má skvělý svojský styl který malokdy jde vidět na těchto strankách. Protože jako jedna z mala si potrpí na stylistickou a i estetickou upravu textu. Myslím si že časem dojde do stejného bodu popularity jako například @daarin-sama nebo @theshadowsofdarkness. Podle mě je to velice nadějná holka a brzy s tímhle fenomenalním příběhem se dostane na vrchol a tam zůstane. Příběh je totiž chytlaví a zahdný, vždy to udělá tak aby jste museli přemýšlet co bude dál. Jediné co můžu říct autorce: Máš odemě velkou pochvalu. A pro čtenáře: Nebojte se toho protože ten příběh vás pohltí.

Deny016- Příběh prokletí měsíce je úžasný a měl by si ho přečíst každý, protože v něm najdete plno záhad a chvíli kdy se vám zatají dech a vy zapomenete že je to skutečně pouze příběh (naprosto úchvatný příběh) a že nic z toho co živě zažíváte ve své mysli se neděje.

LoowLove - No, na tenhle příběh se dá říct jen jedno. Super? Dobrý? Nádherný? Úžasný? Ne! Tenhle příběh je mega super úžasně dokonalej! Když mi ho MagicEbisiatko doporučila, říkala jsem si, že to musí být něco originálního a neobyčejného. A mé tušení se nemýlilo. Je to super kniha a já oprabdu všem vřele doporučuju, aby si jí přečetli. Strašně mě mrzí, že jsem neměla čas si to dočíst. Ten její styl psaní, ta fantazie, no prostě... Až to bude hotové, doufám, že to autorka pošle do nakladatelství vydat. Byla bych jednou z prvních zákaznic. ♥

The-Marty-lan - Prokletí měsíce to tokový celkem nezvyklý příběh a v každém díle je více a více tajemství a už jen z principu nemůže být tento příběh normální romantika. Navíc je velice nepředvídatelný. Vždy je zajímavé, když se poodkryje kousek pravdy. To činí příběh velmi tajemný. Musím říct, že takový příběh jsem ještě nikdy nečetla, ale je velmi dobrý.

Fallenredhead- Příběh je dost poutavý a nějak mě oslovil, už tím, že jsem viděla obálku a pak i anotaci. Sice mi tam sem tam něco nadále chybí, ale i tak je to skvělý příběh. Autorka tam dost popisuje, ale zabývá se postavami a konce dělá tak napínavé, že jí mám někdy chuť utrhnout hlavu. Jsem zvědavá, jak se příběh bude dál odvíjet, ale do té doby si musím vystačit jen s myšlekami. Jen jedno mi láme hlavou...jakou roli tam budou hrát ti chlapi. Trailer mě totiž k tim klukům nějak upoutal a je jen na autorce, jestli s příběhu udělá aspoň ze čtvrtiny love story...Má konečná věta k recenzi zní. Doporučuji všem, co mají rádi záhady a styl autorčiného psaní.

NatalieJanasova- Prokletí měsíce je rozhodně knížka, která strojí o přečtení. Je zde spousty záhad, které vás jistě překvapí! Ja sama každý večer přemýšlím, jak bych to vyřešila. Knížku doporučuju z jednoho prostého důvodů. Rozhodně se u ní nebudete nikdy nudit, a to je to nejdůležitější!

-miso- - No tak v krátkosti sa k príbehu vyjadrím aj ja teda. Dostal som sa k nemu náhodou, na základe odporúčania. Inak by som si ho asi ani neprečítal, nie preto, že by sa mi nepáčil, ale kvôli tomu, čo vo mne evokoval názov. Prokletí měsíce. Měsíc. Vlkodlaci, upíry. Zbožňujem fantastiku a podobné bytosti mi nerobia problém, pokiaľ sa nejedná o tie dnešné teen-pseudofantasy ako Twilight a podobne, to ide mimo mňa a tak trochu som ta na Wattpade očakával. Samozrejme, každý má rád niečo iné, iný vkus atď, tak dúfam, že toto nebude nikto riešiť, je mi jedno kto čo číta alebo tvorí. Teraz ale viem, že by som prišiel o naozaj zaujímavé čítanie. Hneď úvodné kapitoly mi vyvrátili všetky moje pochybnosti - či už atmosférou, tajomnosťou, spracovaním, no hlavne nádychom akejsi detektívky. Táto kombinácia ma dostala a dnes mám príbeh vo svojom útlom výbere príbehov, ktoré tu pravidelne čítam. Snáď sa bude na základe podobných projektov len a len rozširovať :) Takže odporúčam aj ľuďom s podobnými predsudkami, aké som mal pôvodne ja, spokojnosť.

Děkuji Všem za přečtení! Pokud si na příběh Prokletí měsíce chcete udělat vlastní názor, budu moc ráda za přečtení! :) Knihu naleznete

ZDE

Trailer k příběhu: